Dlaczego zgrzytamy zębami i jak pozbyć się tej przypadłości?

dlaczego zgrzytamy zębami

Twoim problemem jest zgrzytanie zębami – w ciągu dnia, w nocy? Częste zderzanie się ze sobą zębów może je naruszyć i osłabić, dlatego warto poszukać przyczyny i rozwiązania tego problemu. Dlaczego zgrzytamy zębami i jak sobie poradzić z tą przypadłością? Odpowiedź w najnowszym filmie.

Dlaczego zgrzytamy zębami?

Robisz to mimowolnie, bardzo często w nocy, rano budzisz się z bólem szczęki? Nie jesteś odosobnionym przypadkiem! Bruksizm, bo tak fachowo nazywamy zgrzytanie zębami, dotyczy w samej Europie aż 11-21 proc. populacji! I choć dotychczas zgrzytanie zębami kojarzono z występowaniem w organizmie owsików (!), to lekarze są pewni – bruksizm to choroba psychosomatyczna, czyli mająca podłoże w psychice. Co ciekawe, problem dotyczy znacznie częściej kobiet niż mężczyzn, a istotnym czynnikiem ryzyka jest… samotność. Osoby żyjące w związkach są dwukrotnie rzadziej narażone na występowanie tej przypadłości.

Życie w ciągłym stresie, silna reakcja na nerwy i niepowodzenia to jedne podstawowych przyczyn zgrzytania zębami. Do tego dochodzi noszenie aparatów ortodontycznych i różnego rodzaju urazy mechaniczne.

Zgrzytanie zębami przyczyną migreny lub bólu kręgosłupa?

Zespół bólowo-dysfunkcyjny stawu skroniowo-żuchwowego może być przyczyną innych dolegliwości, takich jak migreny, bóle oczodołów, barków, kręgosłupa, a nawet stawów skokowych czy miednicy (nasz organizm to sieć różnych połączeń!). Jak sobie radzić z tego typu przypadłością?

Polecam najnowszy film na ten temat:

Ten film to kontynuacja pierwszej części dot. wpływu stresu na kręgosłup i ciało:

Jak stres wpływa na kręgosłup i ciało?

Jeśli szukasz terapii, która pozwoli uporać Ci się ze stresem i traumami z przeszłości, polecam:

Terapia czaszkowo-krzyżowa (cranio-sacralna) – lekarstwo na traumy i napięcia

Zajrzyj także tutaj:

Relaksacyjne ćwiczenia oddechowe (plik audio + instrukcja)

Pozdrawiam ciepło,