Terapia stresu, czyli Somatic Experiencing® – jak pomóc sobie w czasie izolacji?

terapia stresu online

Długotrwała izolacja nie sprzyja naszym ciałom, psychice, relacjom społecznym. Dostaję od Was sygnały, że odcięcie od świata zewnętrznego powoduje stres, napięcie, lęki, z którymi sobie nie radzicie. Zbyt długi czas w czterech ścianach, nerwy spowodowane łączeniem pracy zdalnej i opieką nad dziećmi, natłok negatywnych informacji sprawia, że czujemy niepokój i niepewność. Jak sobie z tym radzić? Poznaj terapię stresu metodą Somatic Experiencing®.

Czym jest Somatic Experiencing®?

Somatic Experiencing® jest krótkoterminową metodą leczenia traumy, która zakłada pracę ze świadomością ciała, tj. body-mind therapy, opartą na neurobiologicznych podstawach. Stosuje się ją przede wszystkim w leczeniu zaburzeń post-traumatycznych, mających różne źródła. Ta forma leczenia należy do tzw. naturalistycznych szkół terapii, a zatem odwołuje się do naturalnych procesów samonaprawczych w ciele.

Jego twórcą jest dr Peter A. Levine, dyrektor edukacyjnej i badawczej organizacji non-profit Somatic Experiencing Trauma Institute, zajmującej się leczeniem traumy i zapobieganiem jej skutkom na całym świecie. Co ciekawe, doktor pracował jako konsultant do spraw stresu dla NASA w trakcie prac nad programem kosmicznym. Nauczał w ośrodkach terapeutycznych, szpitalach, i klinikach na całym świecie. Był członkiem grupy zadaniowej w ramach projektu Psychologists for Social Repsonsibility w zakresie reagowania na katastrofy i konflikty etniczne. Tutaj można poczytać o nim więcej.

W czym pomaga terapia stresu metodą Somatic Experiencing®?

Metodę SE stosuje się w leczeniu zaburzeń post-traumatycznych. Przynosi ona wyjątkowe efekty w leczeniu traumy szokowej wywołanej przypadkowymi upadkami i zranieniami, ale i będącej psychofizycznym następstwem:

  • wypadków samochodowych,
  • inwazyjnych procedur medycznych,
  • nieoczekiwanego ataku i traumy przemocy domowej,
  • przeżyć wojennych czy katastrof naturalnych,
  • izolacji wywołanej epidemią,
  • urazów psychicznych, emocjonalnych, bycia świadkiem zdarzeń traumatycznych.

Somatic Experiencing można wykorzystać również w leczeniu późnych następstw traumy, które odzwierciedlają się w zaburzeniach takich jak:

  • chroniczne zmęczenie,
  • fibromialgia,
  • przewlekła depresja,
  • uogólniony ból,
  • obniżenie nastroju, stres, panika, niepokój
  • bezsenność,
  • lęki związane z sytuacją, która ma miejsce w kraju i na świecie,
  • napięcie, brak równowagi emocjonalnej – huśtawka nastrojów,
  • poczucie zagubienia.

Czujesz, że ta terapia mogłaby Ci pomóc? Napisz do mnie, umówimy się na sesję online.

Kontakt:

  • przez Facebook —> tutaj,
  • email: olio.opole@gmail.com,
  • telefon: (+48) 607 166 071.

Gabrysia

Przeczytaj także:

Jak stres wpływa na kręgosłup i ciało?

Dlaczego zgrzytamy zębami i jak pozbyć się tej przypadłości?

Terapia czaszkowo-krzyżowa (cranio-sacralna) – lekarstwo na traumy i napięcia

Źródło: http://psse.net.pl/somatic-experiencing/