Jak stres wpływa na kręgosłup i ciało?

jak stres wpływa na ciało

Stres to dla każdego organizmu wielkie wyzwanie! Wiele moich pacjentek przychodzi z problemami, które wynikają właśnie z nadmiernych napięć. Jak stres wpływa na kręgosłup i ciało? Jak sobie z nim radzić i niwelować jego konsekwencje? Podpowiadam w najnowszym filmie!

Jak stres wpływa na kręgosłup i ciało?

Spięte i sztywne barki, płytki oddech, zła postawa – to jedne z wielu widocznych i wyczuwalnych objawów długotrwałego albo bardzo dużego stresu. Nerwy i ciągłe napięcie powodują także bóle kręgosłupa, migreny oraz choroby narządów wewnętrznych. To z kolei sprawia, że nasz organizm po prostu czuje się źle. Jak sobie pomóc? Od czego zacząć? Mam dla Was kilka ćwiczeń, które pozytywnie wpłyną na Waszą postawę, ale również pozwolą nauczyć się neutralizować stres.

Zachęcam do obejrzenia filmu:

Zajrzyjcie także do kontynuacji powyższego filmu, gdzie opowiadam o wpływie stresu na napięcie stawów skroniowo-żuchwowych.

Polecam także rozluźniające ćwiczenia oddechowe, które możecie samodzielnie wykonać w domu:

Relaksacyjne ćwiczenia oddechowe (plik audio + instrukcja)

W kontekście zdrowia kręgosłupa polecam tekst o tym, na co zwracać uwagę przy wyborze biustonosza:

W czym może zaszkodzić źle dobrany biustonosz? Przewodnik po piersiach

Jeśli czujesz, że wydarzenia z przeszłości powodują u Ciebie zbyt duże napięcie, powinnaś/powinieneś przeczytać o tej niezwykłej terapii:

Terapia czaszkowo-krzyżowa (cranio-sacralna) – lekarstwo na traumy i napięcia

Mam nadzieję, że informacje znalezione na blogu zainspirują Cię do pogłębiania wiedzy oraz zmienią stosunek do własnego zdrowia. Dbaj o siebie, bo dzięki temu dbasz o swoich bliskich!

PS Jeśli ten tekst Ci się spodobał, udostępnij go u siebie 🙂